Statistics for Economist

การใช้ความรู้พื้นฐานทางสถิติในทางเศรษฐศาสตร์และธุรกิจ การแจกแจงความถี่ การวัด แนวโน้มเข้าสู่ส่วนกลาง การวัดการกระจาย ทฤษฎีความน่าจะเป็นและการตัดสินใจ การแจกแจงทวินาม การแจกแจงปัวส์ซอง การแจกแจงปกติ การสุ่มตัวอย่างและการแจกแจงของกลุ่มตัวอย่าง การประมาณค่า การทดสอบสมมติฐาน การวิเคราะห์สหสัมพันธ์ การวิเคราะห์การถดถอย อนุกรมเวลา และเลขดัชนี ตลอดจนฝึกปฏิบัติในการประมวลผลและวิเคราะห์ข้อมูล

Learning basics statistics in economics and business, frequency distribution, measures of center, measures of dispersion, probability theory and decision making, binomial distribution, Poisson distribution, normal distribution, samples sampling and sampling distribution, estimation and hypothesis testing for parameters , correlation analysis, regression analysis, time series and index numbers, as well as operational practices in data processing and data analyzing

Principle of Economics

ความหมายและความรู้ทั่วไปทางเศรษฐศาสตร์ อุปสงค์และอุปทาน การเปลี่ยนแปลงของอุปสงค์และอุปทาน ความยืดหยุ่นของอุปสงค์และอุปทาน ภาวะดุลยภาพของตลาด ทฤษฎีและพฤติกรรมผู้บริโภค ทฤษฎีการผลิต ต้นทุนและต้นทุนการผลิต รายรับและกำไรจากการผลิต ความหมายของตลาดและโครงสร้างของตลาด การกำหนดราคาสินค้าในตลาดประเภทต่าง ๆ รายได้ประชาชาติ การเงินการคลัง การค้าระหว่างประเทศ เป้าหมายทางเศรษฐกิจระดับประเทศ การแก้ปัญหาเศรษฐกิจมหภาค วัฏจักรธุรกิจ การพัฒนาเศรษฐกิจ และการบูรณาการหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง

Principle and definition of economics, demand and supply, change and elasticity of demand and supply, market equilibrium, consumer behavior and theories, Theories on production, costs and production cost, revenue and profit, market definition and structure, price determination in various market categories, national income, money and fiscal finance, international trade, national economic goals, macroeconomic problems and solutions, business cycle and economic development for the integration of philosophy of sufficiency economy

Principle of Economics

ความหมายและความรู้ทั่วไปทางเศรษฐศาสตร์ อุปสงค์และอุปทาน การเปลี่ยนแปลงของอุปสงค์และอุปทาน ความยืดหยุ่นของอุปสงค์และอุปทาน ภาวะดุลยภาพของตลาด ทฤษฎีและพฤติกรรมผู้บริโภค ทฤษฎีการผลิต ต้นทุนและต้นทุนการผลิต รายรับและกำไรจากการผลิต ความหมายของตลาดและโครงสร้างของตลาด การกำหนดราคาสินค้าในตลาดประเภทต่าง ๆ รายได้ประชาชาติ การเงินการคลัง การค้าระหว่างประเทศ เป้าหมายทางเศรษฐกิจระดับประเทศ การแก้ปัญหาเศรษฐกิจมหภาค วัฏจักรธุรกิจ การพัฒนาเศรษฐกิจ และการบูรณาการหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง

Principle and definition of economics, demand and supply, change and elasticity of demand and supply, market equilibrium, consumer behavior and theories, Theories on production, costs and production cost, revenue and profit, market definition and structure, price determination in various market categories, national income, money and fiscal finance, international trade, national economic goals, macroeconomic problems and solutions, business cycle and economic development for the integration of philosophy of sufficiency economy

Economics of Community Digital Communication

แนวคิด หลักการ บทบาทและความสำคัญของการสื่อสาร การพัฒนา บทบาทของการสื่อสารและการทำการตลาดสำหรับชุมชน รูปแบบเพื่อการประชาสัมพันธ์ทำการตลาดด้วยช่องทางดิจิตอล การวิเคราะห์ต้นทุน การประเมินมูลค่าของการสื่อสารทำการตลาดและจัดทำแผน กลยุทธ์การตลาด ผ่านกรณีศึกษาอย่างมีประสิทธิภาพสอดคล้องกับความต้องการของท้องถิ่น

conceptual principles and of marketing and communication process. The role of the marketing and communication media for development. Public relations digital marketing channel form for communication evaluation and effectiveness. Cost analysis for communication.  A case study  efficiency approach to marketing and marketing strategy in keeping with community.